Wat eet je na een intensieve training?

Bijgewerkt op: 8 apr.

Ben jij hard bezig een gezonde leefstijl te behalen? Sporten is de eerste stap, maar wist je dat je voeding net zo belangrijk is? Veel sporters worstelen vaak met de vraag wanneer ze, en wat ze moeten eten. Juist voor een training of daarna? En wat moet je dan eten of drinken? In deze blog gaan we antwoord geven op deze vragen en gaan we je vertellen wat je het beste kunt eten na het sporten.



Na een intensieve training zijn je spieren uitgeput en staan ze klaar om te herstellen en te groeien. Binnen een uur na de training is het daarom belangrijk om de juiste voeding te nemen voor een goed en snel herstel. Daarom is het na een krachttraining belangrijk om het lichaam direct de benodigde eiwitten te geven, bij voorkeur minimaal 20 tot 25 gram. Dat kan uiteraard in de vorm van een eiwit shake, maar kan ook middels ‘normale’ voeding. Bekijk ons assortiment supplementen via junglenutrition.nl


Producten met veel eiwitten zijn:

  • Vlees en vis

  • Ei

  • Zuivel

  • Noten en zaden

  • Peulvruchten

  • Soja producten

Nu is het los eten van al deze producten misschien een beetje saai. Daarom hebben we wat lekkere variaties voor je opgesomd.


Eiwitomelet met roerbakgroenten

Verhit een beetje kokosolie in een koekenpan en wok de groenten kort tot ze knapperig zijn. Voeg hier 3 eieren aan toe en verdeel 2 el hüttenkäse over het geheel. Laat de omelet even op een laag vuur stollen en serveer met wat sla en geraspte wortel.


Eiwitpannenkoek

Doe twee eieren in een kom en voeg hier 15 gram eiwitpoeder naar keuze aan toe. Mix dit vervolgens met 150 ml (plantaardige) melk tot en glad beslag. Verhit wat olie in een pan en laat het beslag staan tot de bovenkant droog is. Bak de andere kant goudbruin en voeg vervolgens eventueel kwark of fruit toe als topping.


Overnight oats

Doe een kopje havermout met 2 scheppen eiwitpoeder en één theelepel kaneel in een bakje. Voeg hier wat bevroren of vers fruit en een handje amandelen aan toe. Doe er een kopje water bij en zet het een nachtje in de koelkast, eet smakelijk!


Probeer een van deze recepten of ga zelf aan de slag met eiwitrijke producten! Een goed voedingspatroon combineren met het volgen van onze trainingen zorgt voor maximaal resultaat.

91 weergaven