Blijf aan jezelf werken! #staypositive

Bijgewerkt: aug 25

Hoe ga jij om met stress en het mentale aspect tijdens de corona-crisis? In deze bizarre tijd zitten veel mensen thuis en zijn we zeer beperkt in het bezoeken van familie, vrienden en andere sociale contacten. De meeste plekken waar we ontstressen zoals de sportschool, kapper, schoonheidssalon of de lokale horeca zijn gesloten en blijven dat nog voorlopig.

Hoe ga jij om met deze situatie? Je zit waarschijnlijk veel meer binnen en bent minder in beweging dan anders (of juist meer). Je was net lekker bezig met het oppakken van een gezonde leefstijl, je deed eindelijk de 50 kg deadlift voor 5 herhalingen en was al een aantal kilo (of percentage/centimeters) kwijt. Nu valt ‘alles’ in één klap stil, maar is dat een reden om dan zelf ook maar stil te gaan zitten? En dan toch dat pak koekjes open te trekken? Eigenlijk niet hè.. Dat vind ik dus ook!

Al met al hebben de meeste mensen in deze tijd met veel stress te maken, ook is het ritme waar we zo aan gewend zijn veranderd en misschien staat jouw eigen onderneming -waar je al die jaren keihard voor gewerkt hebt- nu op instorten. Misschien slaap je minder goed vanwege alle negatieve nieuwsberichten over het corona virus. Al deze factoren hebben geen positief effect op jouw energie-level.

Ook al kun je een tijdje niet naar de sportschool, slaap je minder en je dreig je misschien een negatieve mindset te krijgen: Trek jezelf omhoog, ga dat rondje hardlopen! Gaat dit niet door aanhoudende blessures? Ga een eindje fietsen of begin met wandelen, die stappenteller is onwijs belangrijk. Bovendien is wandelen en fietsen in de frisse lucht erg goed om alle negativiteit je lichaam uit te blazen. Natuurlijk raken de oefeningen wat sneller verveelt met lichaamsgewicht, elastieken en kleine dumbbells.. maar ze zorgen er wel voor dat jij bezig bent met het beperken van de ‘schade’ in deze tijd zonder sportschool. Bootcamps doen het ook heel goed, conditie en kracht worden gecombineerd en je kunt het jezelf zo zwaar maken als je zelf wilt (denk wel aan de 1,5 meter afstand natuurlijk!).

Probeer dus elke dag die 10.000 stappen te zetten (en hou dit ook bij op je telefoon), probeer tussen het lange zitten wat squats, crunches, push-ups of planks te doen. Probeer met de middelen die je hebt zoals: emmers, elastieken, dumbbells, kettlebells, stangen, balken, flessen, kannen, jerrycan’s en niet te vergeten je eigen lichaamsgewicht toch bezig te zijn en te blijven. De belangrijkste factor voor het motiveren en disciplineren van jezelf in dit proces is de mindset, oftewel wat gaat er in ons hoofd om. Blijven we dus negatief en laten we ons meesleuren in de negativiteit (waarvan we niet weten hoelang het nog gaat duren) of kiezen we voor onszelf en pakken we het op? Ik zou zeggen kies voor de laatste optie. Begin met het bijhouden van je voeding in onze app. Zo kun je je dagelijkse calorie inname bijhouden. Zorg voor voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten en beperk boosdoeners zoals suiker, zout en alcohol.


Eigenlijk is deze tijd juist perfect voor het verbeteren van onze leefstijlen. Zo hebben we meer tijd om gezonde gerechten te koken, houden we meer tijd over om aan beweging te doen en kunnen we gestructureerd elke 2,5 tot 3 uur iets eten. Wanneer onze fitness studio weer open gaat weten wij ook niet, we hopen natuurlijk zo snel mogelijk, maar laat jouw mentale en fysieke gezondheid daar in ieder geval niet de dupe van worden!

Stay safe allemaal en blijf in beweging!

Kevin van den Bosch

Moventes Fit Experience

94 keer bekeken

KOM LANGS EN ERVAAR!

arrow&v

THREE MONTHS FROM NOW,

YOU WILL THANK YOURSELF!

Goede begeleiding tijdens het sporten, ik krijg veel persoonlijke aandacht. De ruimte is erg mooi ingericht met nieuwe apparaten.

—  Mana Zakernejad